lauantai 1. maaliskuuta 2014

Antskut. Pikana.

Yhden aikaan iltapäivällä meillä käytiin tällainen pikku keskustelu:

Tyllerö 9.v: Onks sulla neulepuikkoja vapaana?
Minä: On.
Tyllerö 9v: Katsos kun mun pitäis saada Antskut.Oletko huomannut, että sillä on villasukat? Mä kaivoin sulle googlesta kuvan ja langat valmiiksi lankalaatikosta. Onko ne seiskaveikkaa?
Minä: ?????
Tyllerö 9v: Putousta katsoessa ne pitäis olla mulla jalassa. kannustussukat.
Minä: Kait mä sitte teen...

Neulojattaren tytär. Ikää tuon verran ja tuntee jo alustavasti lankoja. Ja ohjeenkin hommasi. Ihan itse!

Tilannekuva klo 14.30. Koska kämppä on kun pommin jäljiltä ja lapset alkaa kohta keksiä villakoirille nimiä ja askarrella taluttimia niin pakko vähän imuroida ja näyttää rättiä pinnoille.

Kaikesta huolimatta sukat valmistuivat klo 18.20.






Vaikka itse sanonkin niin aika vikkelään sain sukat tehtyä. Tosin lankahan on aika paksua, seiskaveikkaa ja silmukoita oli 44. Mitään kikkailuja en tehnyt. Varren raidoissa on 12 kerrosta kutakin väriä, jalkaterässä 10. Mallin Tyllerö on tosiaan itse googlettanut? Hakusana on ollut ilmeisesti antsku+putous+villasukka.


Ihaaanaa iltaa. Elä romaaha ja siul on oikeus siun omiin tunteisiis.

Antsku voittoon!!!



8 kommenttia:

-M kirjoitti...

Hahaa! Mahtavat sukat ja vielä mahtavampi stäshi. Mahtavaa on myös se että 9v neiti käyttää googlea näppärämmin kun erään nettisivut erään foorumin eräät ihmiset ;)

Estetiina kirjoitti...

Kyllä ne nykynuoret on sitte eteviä ;) Ja nuo sukanvarret pitää asetella huolellisesti ryppyyn... Kuva ei muuten paljasta uutta pikku tykkatyylin piristystä joks on apinoitu huippiksesta.

enkulin käsityöt kirjoitti...

Voi että ovatkin keväisät ja pirtsakat.

MiunMaun kirjoitti...

No vautsi! Tämä sekä siun neulontanopeudelle että tyllerön tekemille pohjatöille. Ihan huippua!

berenike kirjoitti...

Kyllä todella ihanat karkkisukat!

Estetiina kirjoitti...

Enkulin käsityöt: Kiitos :) Kerinä no langat näytti aika ällöiltä, mutta lopputulos on kiva.

MiunMaun: No kiitos :) Tosiaan, nuo on ihan perusneuletta eikä silmukoitakaan ole paljoa, siksi tuli nopsaan. Tai ehkä duunissa kehittämästäni vikkeläsormisuudesta on tässä ollu apua?

Berebike: Kiitos :) Lauantai on karkkipäivä ja Antsku voitti. Mä löysin sun blogista maailman ihanimmat lapaset ja hankin jo ohjeenkin. Kiitos inspikestä!

Estetiina kirjoitti...

...siis kiitos INSPIKSESTÄ. Tuli pikku kirjoitushärö.

Lea kirjoitti...

Nätit sukat alkava kesä tulee mieleen kaikkinen kukkapellosta nousevine kukkineen molenkirjavana.Iloista pääsiiäisen ja kevään odotusta.