tiistai 12. heinäkuuta 2011

Kärttylin keltainen huivi

Olenko ainoa ihminen joka viettää Kärttylipäiviä? Missään ei ole mitään vikaa noin niinku periaatteessa mutta silti kaikesta (tai ainakin melkein kaikesta) pitää saada sanottua eriävä mielipide. Vaikka siis olisi samaakin mieltä. Tai osittain samaa mieltä. Ja kauhukseni huomasin tänään, että naputan samalla tavalla mun mukaville työkavereille kun mun miehelle. Nolottavaa. Tästä pitää päästä eroon. Ja kaiken lisäksi mä olen laskenut jo, kuinka monta minuuttia mun tarttee olla duunissa ennekun kesäloma alkaa. Ja mainittakoon, että mä tykkään yleensä ottaen työstäni. Mutta nyt ei sitte tiedä, olisko kivempi olla duunissa vai kesälomalla. Kauheaa. Onneksi toimin illalla neulebileiden emäntänä niin saan vähän muuta tekemistä kun omien tyhmien juttujen pyörittelyä. Jos vaikka leipoisin meille jotain namia!

En mä aina kiukuttele. Irrottelin pingotuksesta keltaisen huivin!

...möykystä tämäkin alkoi!



Huivi on Calais shawl ja ohjeen saa ilmaiseksi ravelrystä. Ohje on ihanan täsmällisesti kirjoitettu ja mallikuvion oppii tosi nopeasti. Muutenkin tämä(kin) on sukkela neulottava. Kaikkinensa käytin tän tekemiseen varmaankin aikaa kolmena iltana. Lankana oli Novitan floricaa, jota meni puolisentoista kerää. Grrr! Väri on ihana, mutta neuloessa tuo lanka halkeili aikas ikävästi.


Olen kovasti tykästynyt tähän huiviin. Kaverikseen se huutaa ötökkälapasia ja mustaa hertta- pipoa! 



Mukavaa tiistai- iltaa kaikille :)
Huomenna kerron niitä neulebilejuttuja. Varmaankin.

Ompelupäivityksiä luvassa- kunhan saan sovittua treffit ompelukoneen kanssa.

2 kommenttia:

Pirjo kirjoitti...

Kaunis huivi ja ihana väri!

-M kirjoitti...

Tosi söpsäkkä! Toi on just sellanen ihana retrokeltanen (suomeksi varmaankin sinappi?). Harmi et se florida on paskaa. Se vaikutti just sellaselta ohuelta vironvilla tyyppiseltä. Onko se villaa vai mitä?
ps. ärsyttävä ilma, ei tiedä laittaako lantsarit vai sandaalit! Kohta nählään!