torstai 4. marraskuuta 2010

Päivän pipo- äidille vai tyttärille?

Tässä taannoin juttelin Boutique Knits- kirjasta jonka sain suunnilleen viikon lainaksi. Nyt on ensimmäinen neule sen kirjan ohjeella valmis!

Tuo on Beaded fair isle hat, mutta jätin ne helmet pois, sillä ne ne ainakaan tuohon mun neulomaan pipoon sopinut lainkaan. Tai ainakaan ne helmet ei sopinut, mitä mulla oli täällä himassa. Lankana käytin Novitan seiskaveikkaa ja eipä sitä nyt kovin kummoisiakaan määriä mennyt.

Mulle tuleee tuosta piposta vaan mieleen Da Capo- suklaapatukka. Enkä ole ihan varma, onko se mun päähän hyvä ollenkaan. Ehkä se on vähän pieni, mutta onneksi on myös muita piponkäyttäjiä talossa.
Ehkä se sit vaan tuntuu pieneltä? Ei tää nyt niin pahalta tässä kuvassa näytä? Neuloisinko mä vielä keltaisen kaulaliinan kaveriksi? Ja olen sitä minäkin oikein neuloja. Sormia paleltaa eikä mulla ole itselle kunnollisia lapasia. kämmekkäitä on ja nahkaiset rukkaset, mutta muut hanskat kaikki puuttuu. Tarttis vissiin vähän itsellekin tehdä lapasia.


Isompi tyttönen on innokas pipomalli ja hän oli kovin otettu viime postauksessa saanistaan kommenteista. Kiitos kaikille Matildaa kehuneille :)


Jos isosiskosta ja äidistä otetaan kuvia pipoo päässä, niin tottahan niitä pitää ottaa pikkutapistakin. Hyvin hän osaa pitää puolensa ja huutaa kun leijona, mikäli jää alakynteen. Se on pienestä asti ollut sellainen. Ollaan hyväntahtoisesti naurettu, että osa ihmisistä järkeilee, osa sopeutuu mutta hän suuttuu...

Mun kirpputoripöydän vuokra loppui tänään ja koin elämäni yllärin. Jäljellä oli enää vaan muutama vaate! Kaikki muut oli myyty. Hurjaa. Kannatti siis käydä joka päivä siistimässä sitä paikkaa ja viikkailemassa ja järjestelemässä myytävät jutut nätisti pinoihin ja itseasiassa nä viikkailin ne jopa sävysävyyn, kun ajattelin, että kun nätisti laittaa niin on kivempi ostaa. Ja ennen sinne vientiä mä tietysti pesin ja silitin kaikki huolellisesti.

Kannatti.


2 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Myös tämä pipo on kaunis varsinkin Matildan päässä.

Estetiina kirjoitti...

Matilda kiittää!