torstai 27. toukokuuta 2010

Suffelisukat

Viimeistelin juuri nämä sukat ja niistä tuli ainakin omasta mielestäni aikas namuset :) Tuntuvat jalassa tosi mukavilta ja lämpimiltä. Selaillessani lanka-arkistojani löysin keltaista, vähän samaan tapaan värjättyä villalankaa, josta voisi tehdä toisetkin kierresukat. Ja mulla on keltaiset kumisaappaat, eli olisivat sävysävyyn... Kauneus ennenkaikkea ;) ja lämpimät varpaat.



Kierrekuviota vähän lähempää.

Muutama merkintä sitten pähkäilin, että neulominen ei nappaa lainkaan, mutta nyt on kelkka kääntynyt. Olen käynyt ihastelemassa ihmisten käsityöblogeja ja niistä saa vaikka mitä ihania ideoita joita voisi kokeilla. Ja Hennan ja Sannan rohkaisemana alan väkertää sille mun kaverille yllärijuttua. Hih! Keksin myös pukukorun, jonka ajattelin laittaa siihen pipoon.  

Kesän aikana ajattelin neuloa isot kasat villasukkia, villatakkeja ja- housuja, pipoja, tumppusia ja kämmekkäitä vaikka se tuntuukin ehkä vähän tylsimyksen hommalta. Mutta toisaalta, ammattikoulutukseni myötä olen oppinut varautumaan aina pahimpaan (tässä tapauksessa se on loka- marraskuun viistoräntäsateet jotka jatkuu viikkokausia) vaikka kaikki näyttäisikin sujuvan oppikirjan mukaan onnellisten tähtien tuikkiessa taivaalla.


Jäätelöä voi syödä vesisateessakin, kunhan on oikein varustautunut. Kuva on otettu tämään päikkärin kevätjuhlista, joita vietettiin sateisessa säässä ensimmäisen kerran 13-vuotisen historian aikana.

Leppoisaa torstai- iltaa!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sun tekemät neuleihanuudet on niin kauniita, että tulee itsellekin kova halu opetella käyttämään kahta puikkoa yhden koukun sijaan :o)

Aloitin eilen kuudennen sytomyssyn, niitä voi tehdä vielä heinäkuun loppuun asti, ja siinä on mulle kivaa kesälomapuuhaa. Eli ei käsitöiden tekeminen kesällä ole tylsimysmäistä! Mäkin virkkasin pari kesää sitten talvipipoa kesämökillä.

Ihan turhaan otat mitään stressiä siitä jos et ole ehtinyt sytomyssyjä tekemään. Tuot iloa ja ihastelemista tosi monelle sun tekemillä töillä ja tällä blogilla. Mä ihmettelen, että miten sä ehdit hoitamaan kaks lasta, koiran (ja miehen) ja liikut hitosti ja sit vielä ehdit luomaan käsilläsi jotain jolla ilahduttaa ystäviä!


-Henna-

Estetiina kirjoitti...

Moi, Henna! Kiitos kommenteista :)

Mulla puolestaan on haaveissa se virkkaamisen opettelu... Nyt olen harjoituksissani menossa kiinteän silmukan kohdalla ja ne sujuu ilman kyyneleitä.

Ihan tosi monta sytomyssyä olet saanut tehtyä! Mahtavaa :)

Hyvä, että muutkin väsää kaikkea "talvista" myös kesäaikaan. Mä sain ompelua vaille valmiiksi villavaatteet E:lle..

On muuten ollut TOSI iso ylläri, että tällä jutustelulla on lukijoita :O Ja sitte porukka vielä kommentoi, mikä on aivan erityisen kivaa :)