tiistai 18. toukokuuta 2010

Mudcake- tunikoita tyttösille

Mulla oli ilo viettää muutama tunti laatuaikaa saumurin ja ompelukoneen kanssa. Sain tehtyä kolme tunikaa, neljäs jäi ihan viittä vaille valmiiksi. Täytyy käydä lähiaikoina tekemässä sekin loppuun.  Voi että mä olen iloinen, että shoppailutukihenkilö rohkaisi mua ostamaan sen ompelukirjan! Tässä käy ihan varmasti niin, että ennen kun kesä loppuu, niin olen ommella hurauttanut kaikki kirjan mallit läpi...mutta toisaalta se oli vähän tarkoituskin :)

Ompelussa on varmaan vähän sama homma kun neulomisessa. Alkuun tuntuu, ettei osaa yhtään mitään ja päähän pälkähtelee lapsuuden kässäntuntien traumat, mutta sitten kun tajuaa, että ei ne ompelutaidot ole minnekään kadonnut, nukkuneet vaan ruususen unta muutaman vuoden niin tulee mieleen kaikkea, mitä vois/tarttis/joutuu ehkä kokeilee... Ehkä yksi iso syy tähän innostukseen on myöskin se, että mun mutsilla on valtavat  varastot kankaita, joita olen saanut silputa. Täytyy koittaa keksiä hänelle jotain kivaa kiitokseksi.


Kukkatunika pikkutyttöselle. Aikas suloinen caprien kanssa :)
Ruusutunika pitsihelmalla.


Pilkullinen kukkatunika isommalle tyttöselle. Tein kukat huovasta ja applikoin kankaalle. Tän puseron ideana oli neitoseni taaperoaikainen puuhailupaita, joka oli tosi mieluisa. Tän tyylisiä paitoja voisi tehdä pinon lisää! Olisi monta ideaa mielessä, mitä vois applikoida ja sitte tahdä vaikka pitkähihaisia versioita ja vaikka mitä!

Ostin keväällä japanilaisen kirjan "kauneimmat mekot ja tunikat" jossa on kaikkea kivaa aikuiselle. Siitäkin tarttis kokeilla muutamaa mallia, jota voisi olla kiva käyttää nyt lämpimään aikaan vaikka farkkujen kanssa ja sitten talveksi voisi neuloa jonkun tyyliin sopivan neuletekin... Ideoita riittää. Taas.


Päivän asu:
Espritin pellavainen maastohame ja Paul Frank- paita.

Ei kommentteja: