lauantai 3. huhtikuuta 2010

Lankalauantai


...huopuvaa...
...villalankaa eri sävyissä...

...käsittelyllä ja ilman pintakäsittelyä...
...kierrätyslankaa...

....ja kaikenlaista muuta. On bambua, puuvillaa, liukuvärjättyä ja vaikka mitä...

Lankalauantain teemana on Estetiinan kunnioitettavan suuri lankavarasto!

Mä olen aina tykännyt väreistä ja niiden yhdistelemisestä. Mutta tän neulebuumin myötä mulla on ehkä "vahän" karannut mopo käsistä. Lankoja on niin paljon, että niistä neulois villavaatteet varmaan koko kompanjalle ja sukat kättärin vauvoille. Onneksi olen ostellu ne markettien tarjouksista, ettei rahaa ole  palanut kovinkaan suuria summia. Ihana olisi käydä joskus taas ihan oikeassa lankakaupassa, mutta en taida uskaltaa...

Mulla on jo suunnitelma varaston pienentämiseksi. Lapset tarttee villavaatteita, erityisesti pienempi, ettei tule kylmä rapakossa istuessa. Pipoja voi tehda vaikka kuinka paljon, samoin lapasia. Ja itselläni ei ole kun jotain vuosia sitten henkkamaukasta ostettuja risoja sormikkaita ja lippaspipoja, jotka on menny muodista kauan sitten. (heh, pesukoneen kutistamat ja haalentamat on aina yhtä trendikkäitä, varsinkin leikkipuistossa äitien keskuudessa..) Kämmekkäitä ei ole yksiäkään, vaikka olen niitä neulonut laskujeni mukaan kymmenet.Ja onneksi mulla on runsain määrin sukulaisia, joille voisi kanssa keksiä jotain kivaa.


Paavo on löytänyt itselleen uuden unikaverin ikivanhasta iksun käärmeestä. Pakko oli laittaa kuva, kun tuhisi tuossa niin söpösti. Ja aikas hyvä väriyhdistelmä ;)


Vietän huhtikuun langatonta. Yhtään ainoaa lankakerää en osta tässä kuussa!

Neulelehdet ovat pääosin siskolla takavarikossa (eli lainassa). Jos siis M luet tätä, niin älä todellakaan kiirehdi palauttamisen kanssa!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hihihihiii! ne on mulla!
Mä voisin kans viettää langatonta huhtikuuta xD Kävin eilen porukoilla ja mutsi lykkäs mukaan pussillisen erivärisiä puroja SEKÄ muutaman kerän mamboa...
-m

Estetiina kirjoitti...

Purot on kauniita lankoja! Siis tuo mun lankaröykkiö on aivan valtaisa. Ei täällä ole säilytystilaa kun joku hamsteri on "vähän" hankkinu kaikkea...

Pitsit on melkeen valmiit ja niistä tulee aikas söpöt :)